جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 April 2024
کد خبر: 3942
تاریخ انتشار: شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۹:۰۳

دوره آموزش داوری مقدماتی2 برگزار شد

دوره آموزش داوری مقدماتی2 به همت مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان برگزار شد.



به گزارش کمیسیون رسانه مجمع، این دوره آموزشی سیزدهم اسفند ماه در سالن اجتماعات هتل آسمان برگزار که با استقبال چشمگیر قضات، وکلاء و  حقوقدانان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا همراه شد.

در ابتدای این نشست و بعد از تلاوت چند از آیات قران کریم و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، رضا برادران اصفهانی رئیس هیات مدیره مجمع امور داوری و میانجیگری  به تبیین محورهای دوره پرداخت .

این دوره نیز همچون دوره نخست درچهار نشست برگزار شد که در نوبت صبح  و در نشست اول به اصول حاکم بر نحوه رسیدگی داور پرداخته شد که مدیریت جلسه بر عهده دکتر  احسان راستی بود. در نشست دوم و با مدیریت دکتر منوچهر توسلی ، آموزش صدور و ابلاغ رای داور صورت گرفت.

در نشست های بعد ازظهر ابطال و اجرای رای داوری و همچنین طواری داوری و اقدامات احتیاطی به ترتیب با مدیریت دکتر سید مهدی علامه و رضا برادران اصفهانی برگزار شد.

گفتنی است دکتر مجید میرحسینی دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تهران و قاضی اسبق دادگستری  استاد مدعو این دوره را برعهده داشتند.

در این دوره دکتر عباس کریمی استاد حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند. وی دارای کارشناس حقوق از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای حقوق از دانشگاه روبرت شومن از کشور فرانسه با بالاترین درجه افتخار و تبریکات ژوری در سال 1380 است.

وی تاکنون تالیفات متعددی به زبان فرانسه و فارسی داشته است. وی در سال 1380 اکثریت آرا مطلق از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را کسب نمود. وی رئیس موسسه حقوقی حقوق تطبیقی از دانشگاه تهران و طراح نقشه جامعه قانونگذاری در کشور و مجری جامعه هوشمند قوانین و تهیه کننده اساسنامه پارلمان کشورهای آسیایی است. کتاب حقوق داوری داخلی نشر دادگستر از تالیفات وی است.

دکتر عباس کریمی با قبول دعوت درخصوص حضور در این دوره آموزشی اظهار داشت: اصفهان به عنوان یکی از استوانه های حقوقی کشور همواره پیشتاز بوده است و شکل گیری اولین سازمان مردم نهاد داوری و میانجیگری در کشور را تبریک گفت.

وی همچنین از رضا برادران اصفهانی به عنوان ایده پرداز و بنیانگذار این مجمع، دکتر احسان راستی مدیرعامل و دکتر سیدمهدی علامه عضو هیات مدیره مجمع تقدیر کرد.

وی دقایقی هم در خصوص اثبات دعوی در بحث داوری صحبت کرد که به جهت تازگی موضوع در امر داوری با استقبال حاضرین همراه شد.

دکتر عباس کریمی همچنین از شکل گیری مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان به عنوان یک واقعه میمون و مبارک و عامل توسعه و پیشرفت داوری در کشور نام برد و برای همکاری های آتی با مجمع در سطح ملی قول مساعد داد.



+ 23
مخالفم - 9

بازدید: 4585