چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 April 2024
کد خبر: 3110
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳
رئیس هیئت مدیره مجمع داوری و میانجی‌گری اصفهان:

رسالت مجمع داوری صلح و دوستی است

رئیس هیئت مدیره مجمع داوری و میانجی‌گری اصفهان با اشاره به سبقه تاریخی و دینی فرهنگ صلح و سازش گفت: ترویج فرهنگ صلح و دوستی مهمترین اولویت و رسالت مجمع داوری و میانجی‌گری است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا برادران اصفهانی شامگاه یکشنبه در آیین گشایش مجمع داوری و میانجی‌گری اصفهان در تالار کوثر اظهار کرد: امروز شاهد آیین گشایش نخستین مجمع داوری و میانجی‌گری کشور تحت یک سازمان مردم‌نهاد در اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه در ایامی جشن پیروزی انقلابی هستیم که باعث رهایی ملت ایران از چنگال ظلم و ستم‌شاهنشاهی شد، گفت: در حال حاضر در منطقه شاهد درگیری‌های متعدد چون حضور داعش هستیم ولی کشور ایران بر اساس یک‌سری مؤلفه‌هایی دارای ثبات و امنیت است.

رئیس هیئت مدیره ‌مجمع داوری و میانجی‌گری اصفهان تصریح کرد: نعمت امنیت که از زیرساخت‌های صلح، دوستی و آشتی است، حقیقتاً مدیون خون پاک شهدا و حضرت امام خمینی(ره) هستیم و از طرف دیگر تداوم و حفظ این امنیت را مدیون تدابیر حکیمانه امام خامنه‌ای بوده‌ایم که با هشدارهای به موقع ایران را از بزنگاه‌های تاریخی و چالش در امان نگه داشته‌اند.

وی تاکید کرد: سابقه داوری و میانجی‌گری در تاریخ این دیار و از آن مهم‌تر در آیین و شریعت ایرانیان ریشه عمیق دارد، به نحوی که در آیات متعدد شریفه قرآن کریم بر امر صلح، آشتی و سازش برای حل و فصل مشکلات میان مسلمین تاکید فراوان شده است.

برادران با تاکید بر اینکه مجمع داوری و میانجی‌گری اصفهان فلسفه تشکیل خود را بر اساس آیات و روایت اهل‌بیت و منش اسلامی ایجاد صلح و آشتی قرار داده است، گفت: این مجمع تحت یک قالب سازمان مردم‌نهاد امروز کار خود را آغاز می‌کند.

وی عنوان کرد: چشم‌انداز مجمع داوری و میانجی‌گری اصفهان به عنوان نخستین مجمع داوری سازمان مردم‌نهاد در کشور، ترویج فرهنگ صلح و دوستی از طریق روش‌های غیرقضایی و جایگزین کردن آن‌ها به جای روش‌های قضایی است.

رئیس هیئت مدیره مجمع داوری و میانجی‌گری اصفهان در پایان یادآور شد: آموزش و تربیت داوران متخصص در زمینه‌های متعدد، آموزش میانجی‌گرهای ماهر برای رسیدگی به اختلافات ارجاع شده به دور از هرگونه جانبداری از جمله وظایف تعریف شده برای این سازمان مردم‌نهاد است.

مشاهده خبر در خبرگزاری فارس



+ 19
مخالفم - 21

بازدید: 1850