پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 March 2024
کد خبر: 3108
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶
پدر حقوق جزا و جرم‌شناسی:

تاسیس مجمع داوری و میانجیگری،قابل ستایش است

پدر حقوق جزا و جرم‌شناسی گفت: ریشه صلح و دوستی در کشور ما به زمان آریایی‌ها باز می‌گردد.
 
 
به گزارش واحد رسانه ای مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا، محمدعلی اردبیلی در آیین گشایش مجمع امور داوری و میانجی‌گری اصفهان گفت: صلح و سازش در کشور ما از همان زمان آریایی‌ها ریشه دارد و هنوز در بعضی از استان‌ها صلح و سازش با زندگی مردم درگیر بوده و هست.
وی افزود: سابقه صلح و سازش به طور رسمی به دو سال گذشته برنمی‌گردد بلکه سابقه این موضوع به قبل از انقلاب باز می‌گردد که در روستاها و شوراهای داوری، مشکلات مردم بررسی و به دست ریش سفیدان، بزرگان و کدخدایان حل می‌شود.
پدر حقوق جزا و جرم‌شناسی در رابطه با آمار سالیانه جرم و زندانیان در کشور اظهار کرد: ما سالانه 15 میلیون جرم و 220 هزار نفر زندانی در کشور داریم که بسیاری از مشکلات آنها توسط نهادهای مردمی به صورت تمام و کمال حل می‌شود.
اردبیلی در رابطه با آیین مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان گفت: تاسیس یک نهاد مردمی قابل ستایش است و دیگر ارگان‌ها هم باید چنین نهادهای مردمی را در راستای حمایت از زنان و کودکان، محیط زیست و دیگر مسائل شکیل دهند تا بسیاری از مشکلات به دست مردم حل شود؛ قانون اساسی هم در این باره تصریح می‌کند که بدون کمک نهادهای مردمی مشکلات کشور حل نخواهد شد.


+ 29
مخالفم - 22

بازدید: 3718