جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 April 2024
کد خبر: 3103
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۴۴
شهردار اصفهان:

لازمه امنیت ملی، امنیت اجتماعی است که در سایه وفاق و همدلی حاصل می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه مولفه امنیت ملی برای هر کشوری مورد اهمیت است، گفت: لازمه امنیت ملی، امنیت اجتماعی است که در سایه وفاق و همدلی حاصل می‌شود.

خبرگزاری فارس: لازمه امنیت ملی، امنیت اجتماعی است که در سایه وفاق و همدلی حاصل می‌شود
 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه یکشنبه در آیین گشایش مجمع داوری و میانجی‌گری اصفهان در تالار کوثر اظهار کرد: امیدوارم تقارن آیین گشایش و اقدام خداپسندانه با سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی مبارک باشد.

وی با بیان اینکه داوری و میانجی‌گری بحث جدیدی نیست و از قدیمی‌ترین شیوه‌های متداول در آداب و سنت‌های این دیار است، گفت: صلح و سازش همیشه در میان اقوام ایرانی مطرح بوده است و همواره داوران صالح از محبوب‌ترین مردمان زمان خود بوده‌اند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: داوری و میانجی‌گری به عنوان روشی برای حل دعاوی و مشکلات فی‌مابین دو طرف، حتی پیش از اسلام نیز در شبه‌جزیره عربستان امری رایج بوده است، و با ظهور اسلام بر اصل داوری و میانجی‌گری به عنوانی روش و شیوه‌ای مورد تاکید ادیان توحیدی، مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

وی ادامه داد: همیشه عنوان شده است که اگر بخواهیم کشوری داشته باشیم که امنیت آن بالاترین حد ممکن باشد، باید به مؤلفه‌های تامین امنیت اجتماعی توجه کنیم، یقین بدانیم که اگر کشوری بخواهد امنیت اجتماعی داشته باشد باید وفاق و همدلی اجتماعی در آن موج بزند.

*اصفهان در میان کلان‌شهرهای کشور از کمترین میزان جرم برخوردار است

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه در تعارف عناصر شهری آن چیزی که باعث همدلی و همزبانی و وفاق می‌شود چیزی جز حس تعلق‌خاطر نیست، بیان داشت: حس تعلق‌خاطر به میهن، شهر و هم نوع از جمله مصادیق آن هستند.

وی با اشاره به وجود حس تعلق‌خاطر در میان مردم اصفهان از دیرباز تاکنون ابراز کرد: در حال حاضر بالغ بر 200 محله در شهر  اصفهان وجود دارد که حس تعلق شهروندان آن از جمله شاخصه‌های آن محله‌ها است.

شهردار اصفهان عنوان کرد: میراث معنوی این موزه شهر و کهن شهر ایران (اصفهان) شهر علم، ایمان و هنر، در حقیقت یک شهر دانش‌محور بوده است، یکی از شاخصه‌های این شهر اسلامی و دانش‌محور، آرامش است.

*رسالت مجمع داوری و میانجی‌گری، هموارسازی مسیر صلح، سازش و دوستی است

وی ضمن برشمردن برخی از شاخصه‌های شهر اصفهان چون شهر صداقت، ایمان، علم، هنر، زیبایی، تواضع و تقوا، گفت: اصفهان در میان کلان‌شهرهای کشور از کمترین میزان جرم برخوردار است.

جمالی‌نژاد خاطر نشان کرد: یقیناً آشتی و سازش می‌تواند در رگ‌های شهر اصفهان جاری شود، مجمع داوری و میانجی‌گری قرار است با یک همت بی‌منت دادگاه‌ها و دادسراهای این شهر را خلوت کند و مسیر صلح و دوستی را در این شهر هموارتر سازد.



+ 15
مخالفم - 19

بازدید: 1865