شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 April 2024
کد خبر: 3088
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵
دکتر مالمیر:

در میانجیگیری ،مجمع رای قاطع صادر می کند

دکتر مالمیر که برای اهالی حقوق فرد شناخته شده ای است از جمله کسانی است که از شکل گیری این مجمع خرسند است و می گوید: بدنبال تراکم پرونده ها در قوه قضائیه و تورم جمعیت کیفری از سوی دیگر نیاز به نهادی برای حل اختلافات طرفین احساس می شد که مجمع امورداوری و میانجیگری این نیاز را برطرف کرد.

به گزارش واحد رسانه ای مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان، به گفته وی، میانجیگری یکی وساطت بین دوطرف متخاصم به منظور عفو طرف متجاوز به وسیله قربانی یا زیاندیده یا به منظور رفع اختلاف وایجاد صلح وسازش بین آن دو صورت می گیرد .

این حقوقدان برجسته کشورمان می گوید: به استناد ماده 82 در مورد جرائم تعزیری درجات 6-7 و 8 (جرائمی که حبس آنها از دوسال و کمتر و جزای نقدی آنها زیر 8میلیون می باشد) با میانجیگری قابل رسیدگی است به گونه ای که پرونده در نهایت بسته خواهد شد حال با قرار موقوفی تعقیب در پرونده هایی که جرم قابل گذشت باشد و شاکی از حق خود بگذرد و یا  با قرار تعلیق تعقیب در شرایطی که جرم قابل گذشت نباشد ولی شاکی باز گذشت کند و پرونده مختومه می گردد . البته در مورد دوم چنانچه فردی که برای آن قرار تعلیق تعقیب برای آن صادرشده از شرایط عدول کند از طرف مقامات قضایی قرار تعلیق لغو می شود.



+ 35
مخالفم - 33

 

بازدید: 4383